fbpx

Nyländska Jaktklubben inledde sin verksamhet efter det att kejsar Alexander II hade stadfäst klubbens stadgar den 4 mars 1861 i S:t Petersburg. Klubbens syfte är att befrämja och utveckla segel- och annan båtsport, sprida kunskap om gott sjömanskap samt bereda medlemmarna möjlighet till aktivt båtliv. Nyländska Jaktklubbens hemort är Helsingfors och klubbens språk är svenska.

NJK erbjuder en mångsidig verksamhet för medlemmar i alla åldrar. Bland oss hittar du kappseglare, långfärdsseglare och också motordrivna sjöfarare. Här samsas alla med varandra, allt från klubbseglare till OS-medaljörer, fritidsseglare som trivs i hemmavattnen till erfarna jorden runtseglare, genuint motorbåtsintresserade och sådana som är beroende av motorbåten enbart som transportmedel till stugan.

Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medlemmar tillgång till ett fantastiskt nätverk av trygga och idylliska skärgårdshamnar längs sydkusten. Som medlem har du tillgång till vårt nätverk av vänklubbar ute i världen. Det möjliggör bl.a. gemensamma eskaderseglingar och utbytesprogram.

NJK erbjuder också sina medlemmar möjlighet att hyra sommarplats på Blekholmen och sommar- och vinterplats på Björkholmen.

Våra seglingsskolor och seglingsläger är mycket populära och riktar sig både till juniorer och vuxna. NJK:s kappseglare har tillgång till en välorganiserad träningsverksamhet som sträcker sig från nybörjare ända till elitnivå och hör till de bästa i landet.

Båtsporten varvas med ett socialt program som sträcker sig över hela året. Vi ordnar månadsträffar, träffar i skärgårdshamnarna, fester och kräftskivor, men du kan också hitta nya vänner genom att aktivt ta del i verksamheten i någon av våra kommittéer eller som funktionär på kappseglingsbanan.

Vi hoppas att vi väckt ditt intresse och välkomnar dig gärna med i vår spännande verksamhet!

Bli medlem.

Challenge_bild1